Agroinfo 2000/1. - február Az eddigi munka nem volt felesleges Jól hajrázott a "Hajrá, Hazai!"
A pécsi székhelyű Magyar Áruk Klubja Egyesület a napokban értékelte 1999. évi tevékenységét. A szervezetet 1995-ben néhány lelkes magánszemély alapította azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a termékek, szolgáltatások magyar eredetére. Az elképzelés szerint, ha vásárlásaink során a Magyarországon készült termékeket részesítjük előnyben, az kihat azok küllemének, minőségének javulására, gazdaságunk fejlődésére. A magyar termékek középpontba állításán túl a kezdeményezés 1997-től már a hazai kultúrában, társadalmi szokásokban és az idegenforgalomban megnyilvánuló imázsteremtés lehetőségét hangsúlyozta. Ennek érdekében indította útjára "Hajrá, Hazai!" elnevezésű országimázs program-kezdeményezését.
A legfőbb feladat 1999-ben is a "Hajrá, Hazai!" népszerűsítése, együttműködő partnerek megnyerése volt. A program több éves munkájának eredménye, hogy mára már közel 60.000 fogyasztóval sikerült megismertetni a "Hajrá, Hazai!" céljait.
Az eltelt időszak alatt számos hazai kiállításon, termékbemutatón, rendezvényen népszerűsítették a "Hajrá, Hazai!"-t. A bemutatkozások helyszínei: Baja, Budapest, Dunaújváros, Kalocsa, Mohács, Pécs, Szentendre, Szentlőrinc, Szolnok. Ezeken a kiállításokon a saját program népszerűsítésén túl a MÁK bemutatkozási lehetőséget biztosított jónéhány vállalkozás részére, közöttük néhány alkalommal szerkesztőségünk is helyet kapott.
Weinreich László egyesületi elnök szerint: "A Hajrá, Hazai! program eltelt három éve igazolta, hogy az országimázs alakításának szükségessége és időszerűsége is alapot adhat egy egységes és országos kezdeményezés létrejöttére. Meggyőződésünk, hogy egy ilyen program a szakmai és társadalmi szervezetek közreműködésével, egy koordináló szervezet irányításával és valamennyi, a téma iránt érzékeny szakmai csoport bevonásával valósulhat meg. Egyesületünk eddigi feladata az időszerűségre való figyelemfelkeltés volt. Most a feladatok átcsoportosítása és szervezett irányítása vált szükségessé. Ezekből következően a legfontosabb a program folytatásához szükséges együttműködő szervezetek, partnerek bevonása."
A Hajrá, Hazai! program jelentősebb támogatói: Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara, Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Cora Hipermarket Kft. (Budaörs), Linea Directa Kft. (Budapest), MOL Rt., Sziporka Bt. (Baja).
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|