magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Agroinfo 1999/3

Közös stand a Pécs Expón

Huszadik alkalommal került megrendezésre a Pécs Expo 1999. június 30. és július 4. között. A vásáron a Magyar Áruk Klubja közös standot állított fel a hazai élelmiszeripar népszerűsítésére. A Hajrá, Hazai! program gondolatiságához igazodva a hazai ismert (történelmi) márkanevek kerültek bemutatásra, -- a MÁK saját ipartörténeti gyűjteményével harmonizálva. A vásárlátogató így találkozhatott a századforduló tájáról származó "valódi Franck kávépótlékkal" és a mai Sláger-Franck termékkel, a Váncza és Dr. Oetker (vagy Ötker) régi receptgyűjteményekkel, reklámkiadványokkal és modern süteményporokkal. Felfedezhető volt a Stühmer kakaó, a hazai paprika, az Igmándi gyógyvíz, de a kiállítás leglátványosabb része a sörös és borosüveg bemutató volt. Itt a Pannónia Sörgyár Rt., vagy Sörfőzde Rt., a régi Dreher üvegeit fedeztük fel, és természetesen nem maradhatott el a Zwack italok és ereklyék bemutatója sem.

A MÁK két szakmai programot is szervezett a vásár idejére. Második alkalommal került megrendezésre a Hajrá, Hazai! Országimázs Vitafórum, mely az egy évvel ezelőtti folytatása volt, ahol a jelenlévők arról vitatkoztak, lehet-e tenni valamit az országkép javítása érdekében, és ha igen, merre kell elindulni. Koczka Zoltán, a Cukor Terméktanács képviseletében elmondta: "az alulról jövő kezdeményezésre szükség van, tehát magával a céllal egyetértek, azonban úgy érzem, hogy ezt inkább felülről jövő szervezéssel lehetne elérni. Abból indulok ki, hogy a cél az országimázs javítása, a magyar termékek iránti bizalom növelése, -- akkor ez az ország kereskedelmi taktikájának része kell legyen." Benyhe István a Miniszterelnöki Hivatal Kommunikációs Központjának főosztályvezető helyettese elmondta, hogy a Kormány a 2000. évi költségvetésben az országimázs, az országjelkép kialakítására költség elkülönítést tervez, és erre egy külön szervezetet fognak létrehozni. Benyhe szerint az országkép ügyének mindenképpen egységesnek és szervezettnek kell lennie. Weinreich László a Magyar Áruk Klubja Egyesület elnöke a találkozót összefoglalva elmondta, hogy a rendezvény mindenképpen eredményes volt, hiszen megfogalmazódott egy olyan szándék, hogy központi szervezetet kell létrehozni az országimázs-program koordinálására.

A Magyar Reklámszövetség és a Magyar Áruk Klubja közös szakmai napjára július 2-án került sor, mely közel 60 fős szakmai érdeklődővel a vásár egyik legsikeresebb rendezvénye volt. A látogatók a következő előadásokat hallgathatták meg: Repkáné Eszterhai Ildikó FVM AMC-Kaposvár: A közösségi marketing lehetőségei, Tonk Emil Magyar Marketing Szövetség: A vevőcentrikus marketingkommunikáció, Törőcsik Mária JPTE Marketing Tanszék: Vásárló-típusok, vásárlói magatartások, Krämer Tamás CONSACT Rt: A minőségbiztosítás marketingje, Bognár Tamás PanMédia Western: A magyar kereskedelmi médiapiac sajátosságai. Az elhangzott előadások összefoglaló anyagait az Agroinfoban folyamatosan megjelentetjük.

A Pécs Expón az élelmiszeripart érintő díjakat csak a Délhús Rt. kapta meg. Vásárdíjat a borjúmájas terméke, a Magyar Áruk Klubja által alapított "Hajrá, Hazai!" különdíjat a Góliát gyorsérlelésű vastagkolbász terméke nyerte el, míg a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara különdíját is a Délhús Rt. nyerte el.

A vásárral összefüggésben a bajai Sziporka Bt. felajánlotta a MÁK részére, hogy a saját szervezésű, 1999. őszén megrendezésre kerülő kiállításokon ingyenes megjelenési lehetőséget biztosít, míg a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara anyagi segítséget nyújtott a programnak.

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni