The Budapest Sun 1997.08.28.-09.03. Business Week - Shoppers back local firms MORE THAN half Hungary's consumers consciously look to buy local products while another 20-30% would buy local goods if faced with the choice, according to László Weinreich, President of the Hungarian Products' Club (MÁK) . Many other consumers reject the thought of buying Hungarian products, believing that more expensive Western brands are better quality. Weinreich that manufacturers are unable to compete with the sort of aggressive advertising campaign exercised by the big multionationals and should therefore unite together to promote Hungarian goods. (magyar fordítás) ÜZLETI HÉT A vásárlók a hazai cégeket pártolják Weinreich László, a Magyar Áruk Klubjának (MÁK) elnöke szerint Magyarországon a vásárlók több mint a fele tudatosan igyekszik hazai termékeket vásárolni, míg 20-30 százalékuk inkább hazai árut venne, ha választási lehetőségük lenne. Mások viszont elutasítják annak gondolatát, hogy magyar árut vásároljanak, abbéli meggyőződésükben, hogy a drágább nyugati márkájú termékek jobb minőségűek. Weinreich szerint a magyar gyártók nem tudják felvenni a versenyt azzal az agresszív hirdetési kampánnyal, amit a nagy multinacionális cégek folytatnak, és ezért együttesen kellene fellépniük a magyar áruk népszerűsítése érdekében.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|