magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

The Budapest Sun 1997.10.16-22.

Web site launched to promote Hungarian goods

by Ágnes Lovász

THE HUNGARIAN Products Club (MÁK) has intensified its campaign to make Hungarian products more popular and fight against their current negative image among consumers. The communication campaign, Hajrá, Hazai! was launched in May and it has expanded its scope with the introduction of an Internet web site that provides information on the Club's aims, as well as the history of Hungarian market protection.

Statistics
The home page also contains statistics and other market information regarding Hungarian products, and consumer surveys and a part of the web-site's contect will soon be avaliable in English. László Weinreich, the chairman of the association said MÁK wanted to protect the domestic market, not necessarily from foreign products but from the influx of poor-quality goods sold on the black market.

MÁK hopes that promoting products made in Hungary will help local industry by making Hungarian products more competitive in European markets. MÁK, which is a civil association, would like to cooperate with other organizations with similar goals and have a standardized logo and set of criteria for domestic goods.

He emphasized MÁK is not against foreign companies, as it classes products made by any lawfully registered company in the country as Hungarian. In fact, it classes any product Hungarian as long as foreign basic materials and labor do not make up more than 49% of their value.

He said: "If foreign companies set up units in Hungary and bring in foreign capital, it's not harmful. What is harmful to all business is black market activity." He said they would like to cooperate with the Hungarian subsidiaries of foreign companies. Some of these firms have already supported the movement by declaring that they treat Hungarian suppliers on equal terms with other suppliers.

(magyar fordítás)

Magyar árukat népszerűsítő honlap a világhálón

szerző: Lovász Ágnes

A Magyar Áruk Klubja (MÁK) felerősítette kampányát, melynek célja, hogy növelje a magyar áruk népszerűségét, és leküzdje a jelenleg hozzájuk fűződő negatív képet a vásárlók körében.

A "Hajrá, hazai!" szlogent viselő kommunikációs kampány májusban indult, és tovább szélesedett azzal, hogy az Internetre felkerült a MÁK honlapja, mely ismerteti a Klub céljait, valamint összefoglalja a magyar piacvédelem történetét.

Statisztika
A honlap statisztikát és egyéb piaci információkat is tartalmaz a magyar termékekről és vásárlók körében végzett felmérésekről. A honlap egy része hamarosan angolul is olvasható lesz. Weinreich László, az egyesület elnöke szerint a MÁK célja a hazai piac védelme, nem feltétlenül a külföldi termékektől, inkább a fekete piacon kínált gyenge minőségű áruk beáramlásától. A MÁK reményei szerint a Magyarországon készült termékek népszerűsítése segíteni fogja a helyi ipar fejlődését oly módon, hogy a magyar árukat versenyképesebbé teszi az európai piacokon. A MÁK, amely egy civil egyesület, együtt kíván működni más, hasonló célú szervezetekkel, és szeretne egy egységes emblémát és kritériumrendszert kialakítani a hazai áruk számára.

Weinreich úr hangsúlyozta, hogy a MÁK nem ellensége a külföldi cégeknek, hiszen bármely, Magyarországon jogszerűen bejegyzett vállalatot magyarnak tekint. Sőt, a MÁK minden olyan árut magyar terméknek tekint, amelyben a külföldi alapanyag és munka nem teszi ki a termék értékének több mint 49 százalékát. Weinreich szerint "Az, hogy külföldi vállalatok magyarországi részleget állítanak fel és behozzák a külföldi tőkét, egyáltalán nem káros. A fekete piac tevékenysége az, ami minden üzlet számára káros."

Elmondása szerint a Klub szeretne együttműködni a külföldi vállalatok magyar leányvállalataival. Ezen cégek közül jónéhány máris támogatja a mozgalmat oly módon, hogy kijelentette: a magyar szállítókat más szállítókkal egyenrangúként kezeli.

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni