Hajdú-Bihari Napló 1999. január 2. Sikeres a "Hajrá, hazai!" Pécs (MTI) - Eredményes évet zárt a pécsi székhelyű Magyar Áruk Klubja (MÁK) által indított Hajrá, hazai elnevezésű országos program. A MÁK vezetői szerint az 1998-as év kiemelt feladata volt a program szükségességének elfogadtatása. A kezdeményezéssel tucatnyi kiállításon mutatkoztak be az idén az ország hét városában. Ennek eredményeként hozzávetőleg húszezer fogyasztó ismerkedhetett meg a kedvező országkép kialakításának fontosságával. A MÁK szakemberei szerint az EU-csatlakozás küszöbén nagy jelentősége van a vásárlói magatartás pozitív befolyásolásának. Az áruk és szolgáltatások szabad áramlásának megvalósulásakor a hazai gazdaság előnyben részestésére talán ez lesz az egyik legnagyobb hatású eszköz. A Magyar Áruk Klubja Egyesületet 1995-ben magánszemélyek hozták létre. Hitük szerint, ha a hazai fogyasztó magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, ez kihat azok minőségére és küllemére, sőt hosszú távon a gazdaság fejlődéséhez, munkahelyteremtéshez is vezet. Weinreich László elnök szerint átfogó piacvédelmi akciósorozattal egy mederbe lehet terelni az országban elindult hasonló próbálkozásokat. Elsősorban a végső felhasználóknak számító hétköznapi vásárlókat kívánják meggyőzni arról, hogy magán segít az, aki hazai terméket tesz a kosarába. Az Internet-honlappal is jelentkező egyesület távlati célja, hogy néhány éven belül minden, legalább felerészben Magyarországon készült terméken megkülönböztető ábra hirdesse a hazai eredetet.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|