magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Humán Források - Baranya megyei nonprofit lap 1997.09. szám.

2 éves a Magyar Áruk Klubja

A Magyar Áruk Klubja Egyesület 1995. augusztus 1-én alakult. Alapító tagja néhány lelkes magánszemély, akik hittek és hisznek a civil szerveződések sikerességében illetve abban, hogy az azonos célok elérése összefogással megvalósítható.

Mi is az a Magyar Áruk Klubja ?

Alapszabályunk értelmében a MÁK meg kívánja teremteni tagjainak összehan-golt tevékenysége útján a magyar áruk, termékek, szolgáltatások piaci fogyasz-tásának és vásárlói keresletének fellendítését, a nemzeti termékek vásárlási kul-túrájának kialakulását. Az egyesület elő kívánja segíteni a hazai gyártású termé-kek versenyképességét a bel- és a külföldi piacon. Ennek érdekében felvilágosí-tó, marketing- és reklámtevékenységet is végez, valamint közreműködik a ter-melők érdekvédelmében.

Köztudott, hogy a magyar termékekkel kapcsolatban a fogyasztók véleménye erősen megoszlik. Ám azokkal az előítéletekkel szemben, amelyek az utóbbi évtizedekben kialakultak, mások eltérően vélekednek. Vannak akik előnyben részesítik a magyar termékeket, sőt határozottan büszkék a hazai gyártmányokra. Vajon a gyártók tehetnek-e, tesznek-e valamit a magyar termék elismertségének javítása érdekében? Ön tesz ezért valamit? Egyáltalán fontos az, hogy az országban előállított árukat, szolgáltatásokat ott találjuk a kínálatban? Talán nem is gondol arra, hogy a magyar cikkeket magyar emberek állítják elő magyar gyárakban, így a hazai gazdaság vérkeringésében mozognak. Ha minél több hazai termék kerül az Ön kosarába, fokozni kell a termelést, növelni kell a munkahelyek létszámát, így egyre több dolgos kézre lesz szükség. Csökken a munkanélküliség, kevesebbet kell fordítani az állástalanok ellátására, több pénz kerülhet fejlesztésre, fogyasztásra, más szférákba. Persze, ezt az állapotot nem egy, nem két év alatt lehet elérni. De ha összefogunk, sikerülni fog. Ezért Ön, a szomszédja, a munkatársa is tehet. És nem kell nagy dolgokra gondolni !

Nem új keletű az a kezdeményezés, mely a hazánkban megtermelt áruk védelmét jelenti. Már a reformkorban is Kossuth Lajos elnökletével Védegyletet alapítot-tak a hazai termékek védelme érdekében. Az akkori kezdeményezés célja az volt,

hogy minden körülmények között a hazai árut részesítsék előnyben, még ha az többe is került külföldi társánál, vagy minőségben is gyengébb volt. Kevesen ismerik azonban azokat a törekvéseket, amelyek az elmúlt 150 évben indultak, a hazai termékek védelmében. Egy a századforduló tájáról származó cipősdobozon például a , Magyar munkás készítménye, Magyar haza reménysége ! - Magyar pénzért magyar árut végy !" felirat olvasható.

Még a számolócédulákon ( a mai nyugta vagy blokk elődje) is próbálták terjesz-teni a magyar öntudatot. Egy 1928-ból származó számolócédulán a ,Pártoljuk a magyar ipart ! Pártoljuk a magyar mezőgazdaságot !" felirat olvasható.

Az 1960-as évek közepén minisztériumi támogatással jött létre a ma is sokak szá-mára ismerős Kiváló Áruk Fóruma (KÁF). A fekete háromszög 1990 körül vált színessé, és vette fel a nemzeti színeket. A ,Hazai termékek, Hazai munkahely" program H+H jelzése ma is több terméken fellelhető. Az Ipari Kereskedelmi és Idegenforgalmi Minisztérium támogatását élvezi un. koronás védjegy, melyet hivatalosan ,Rendszeresen Ellenőrzött Kiváló Magyar Termék" jelzésnek neveznek.

Többnyire kiállítások szervezésével és a hazai termékek bemutatására szolgáló katalógus kiadásával foglalkozik a Magyar Árukat Támogató Alap, mely MÁRTA elnevezéssel lett ismert. 1995-ben a Magyar Áruk Klubjával szinte egy időben alakult a Vásárolj Magyarul mozgalom - ennek alapításában a MÁK is részt vett -, amely azóta egyre kevesebbet hallat magáról.

A hazai piacvédelem színességéből adódik, hogy hiányzik egy egységes, a hazai termékek eredetét és vásárlásuk fontosságát népszerűsítő és a modern marketing eszközöket is alkalmazó egységes kampány.

Ezt felismerve indítottuk útjára az országos piacvédelmi kampányunkat ,Hajrá, Hazai !" elnevezéssel.

Az egységes akció során a hazai vállalkozásokat, gyártókat, forgalmazókat, kereskedelmi cégeket és természetesen a fogyasztókat is tervezzük bevonni, hiszen az eredményesség csak így biztosítható. A kampány támogatói sorában a vállalkozásokon és magánszemélyeken túl megtalálható a média is. Egyre nagyobb nyilvánosságot kap a törekvés, és erre szükség is van, hiszen csak így biztosítható, hogy minden érintett megfelelő tájékoztatást kapjon a kampány fontosságáról. Fontos, hogy felismerjük a saját piacunk, vállalkozásaink védelme közös érdekünk !

Csak egy egységes akciósorozattal állítható meg a munkahelyek számának csökkentése, csak így valósítható meg a magyar termékek egyre nagyobb mennyiségű értékesítése, mely minőségi fejlődéshez vezethet. E körforgás elengedhetetlen következménye a munkahelyfejlesztés és az ezzel járó jövedelemnövekedés. A kampány sikere az összefogáson alapul, és ezt tudják és vallják a szervezők, melyet igazol jelmondatunk is. Együtt sikerülni fog ! Hajrá, Hazai !

Az Ön érdeklődésére és támogatására is számítunk !

Magyar Áruk Klubja Egyesület 7633 Pécs, Esztergár L. u. 19.

7601 Pécs, Pf.: 123. Tel.: 72/257-300 Fax.: 72/254-534 Email: hajra @ hazai.hu

http://www.hazai.hu

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni