Kertészet és Szőlészet 1998.01.08. Hajrá, Hazai! A magyar termékek vásárlói megítélésének jobbítását tűzte ki célul a két éve alakult Magyar Áruk Klubja (MÁK) Egyesület. Idén májusban indította el Hajrá, Hazai! piacvédelmi akciósorozatát azzal a céllal, hogy ösztönözze a magyar termékek vásárlását, ezáltal a hazai munkahelyek és piac védelmét. A mozgalom összefogja a termelőket, a kereskedőket és szolgáltatókat, ily módon próbál a hazai ipar védelmére szállni. A MÁK hazai árunak tekinti azt a terméket, amelyet teljes egészében Magyarországon termeltek, termesztettek vagy tenyésztettek, vagy a termelésükhöz felhasznált import alapanyagok vagy szolgáltatások telepi ára nem haladja meg a 49%-ot. Hazai termelőnek pedig az számít, akit magyarországi cégbíróság jegyzett be és főüzleti helye, központi igazgatása Magyarország területén van. A Magyar Áruk Klubja rendszeresen tájékoztatja a közvéleményt, a fogyasztókat a hazai termékek vásárlásában rejlő nemzeti és egyéni előnyökről. Piacvédelmi folyóiratot jelentet meg Vásárlói Magazin címmel, az érdeklődök és partnerei részére, ingyenesen. A mozgalomhoz bármely szervezet vagy vállalkozás csatlakozhat, amely elfogadja az egyesület alapszabályát és filozófiáját. Támogatói között tudhatja többek között a Cora Hipermarket Kft-t, a Hajdútej Rt-t, a Mátradrog Kft-t, valamint a Pécsi Pezsgő Kft-t. P.E.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|