Nemzeti Újság 1997.11. Magyar Áruk Klubja Magyar Áruk Klubja (MÁK) egyesületet néhány pécsi magánszemély alapította 1995. augusztus 1-én abból az egyszerű felismerésből, hogy ha a hazai fogyasztó magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, az kihat azok minőségének és küllemének javulására, sőt hosszú távon a magyar gazdaság fejlődéséhez és új munkahelyek teremtéséhez is vezet. Legfontosabb feladat a társadalmi összefogás megvalósítása. Ez év májusában az egyesület, előzetes felmérés után, "Hajrá, Hazai!" elnevezéssel piacvédelmi akciósorozatot indított. Ennek célja, hogy a magyar termelőket, kereskedőket és szolgáltatókat összefogva egységes kampányt folytasson a honi ipar védelmére, egyben a fogyasztókat is rendszeresen tájékoztatja, hogy milyen lehetőségek rejlenek a hazai termékek vásárlásában. El akarják érni, hogy országosan a "köz"-tudatba kerüljön a hazai piacvédelem fontossága. Magyar termék vásárlásával a fogyasztó végső soron önmagán segít. A hazai piac védelme nem újkeletű. Már az 1840-es évek reformpolitikusai, Kossuth és Széchenyi vezetésével indítottak egy mozgalmat a honi ipar fejlesztése és fellendítése érdekében. Kossuth Lajos kezdeményezésére 1844-ben megalakították a Védegyletet, amelynek tagjai kötelezték magukat, hogy nem vásárolnak importcikkeket külföldről, ha azt itthon is gyártják. E fogadalmukat akkor is megtartották, ha a külföldi termék olcsóbb volt, mint a hazai. Ezt a nemes törekvést újítja fel és szorgalmazza a MÁK. A Nemzeti Újság örömmel üdvözli a szervezőket és szívesen fog helyet nyújtani közérdekű tájékoztatásaiknak.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|