Petőfi Népe 1999. január 25. Hazai termékek védelmében A Magyar Áruk Klubja Egyesület (MÁK) által kezdeményezett Hajrá, hazai! program - melyben Baja és Kalocsa is szerepet vállalt - az idén is folytatódik. Az egyesület célja, hogy a hazai termékek mellett a szolgáltatásokban, a kulturális értékekben, illetve művészi alkotásokban és minden egyéb területen (például a turizmusban) a hazánk kedvezőbb megítélését szolgáló, imázsteremtő értékeket képviselje. Az idei program fő feladata továbbra is a fogyasztói magatartás formálása, mert ez a tágabb értelemben vett fogyasztói kultúra megváltozását eredményezheti. Az ilyen jellegű szerveződés szükségességét egy folyamatosan erősödő és az EU tagságra készülő gazdaság, illetve társadalom indokolja. Weinreich László egyesületi elnök kiemelte: a hazai termékek népszerűsítésére szerveződő közösségi marketingprogram szükségessége vitathatatlan. Azonban el kell gondolkodni a programhoz fűződő etikai és szakmai elvárásokban rejlő felelősségről. Hozzátette: Egy ilyen egységes akció magában rejti a társadalom iránti felelősség súlyát is. Ezzel a bizalommal és egyben lehetőséggel pedig élni kell. Az országimázs alakítása mindig társadalmi és lobbyérdek kell hogy legyen.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|