magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Turizmus és Gasztronómia 1998. augusztus

Csatlakozzon!

Köztudott, hogy a magyar termékekkel kapcsolatosan a fogyasztók véleménye erősen megoszlik. Vajon a gyártók tesznek-e valamit a magyar termék elismertségének javítása érdekében?

A magyar termék vásárlásával Ön végső soron Önmagán segít! Egy olyan országban, ahol a munkanélküliség csökken, erősödnek a vállalkozások, jut elég pénz arra, hogy az emberek vásárolni tudjanak.

Ma már rendkívül jó minőségűek a magyar termékek, szinte nem lehet megkülönböztetni a külfölditől. (Például a mamutcégek termékei, melyek része hazai vállalkozásokban készül.)

Úgy gondoljuk, hiányzik egy átütő erejű program, mely a magyar termék piaci fogyasztását illetve keresletét fellendítené. E törekvések koordinálását vállalta fel a Magyar Áruk Klubja -, a magyar gazdaság fellendítése érdekében.

A hazai piac védelme nem új keletű. Már a reformországgyűlések politikusai Kossuth Lajos igazgatása alatt 1844-ben Védegyletet alapítottak, ahol a tagok a hazai termékek vásárlására kötelezték magukat. Ugyan konkrét program híján a nagy lelkesedés megszűnt, s így a társaságot Kossuth megszüntette.

Ma a hazai piac védelmében több törekvés is létezik.

Hiányzik tehát egy átütő erejű, a termékek magyar eredetét hangsúlyozó program, amely aktív marketing-tevékenységgel segíti az egyes törekvések megvalósulását - a fogyasztók ösztönzését a magyar termékek vásárlására.

E törekvések szervezett keretek közti koordinálása érdekében jött létre 1995. augusztus 1-jén a Magyar Áruk Klubja Egyesület.

A MÁK céljai a következők

1.  A magyar árukkal és szolgáltatásokkal kapcsolatban kialakult érték-(elő)ítélet javítása.
2.  A magyar termékek piaci fogyasztásának, keresletének fellendítése.
3.  A magyar termékek vásárlására vonatkozó vásárlási kultúra (tudat)kialakítása és ápolása.
4.  A magyar termékek versenyképességének javítása bel- és külföldi piacokon egyaránt.
5.  A Magyar Áruk Klubja törekvésének kiterjesztése a kereskedelem és a fogyasztók felé.
6.  A magyar áruk presztízsének visszaállítása.
7.  És ennek érdekében egy társadalmi célú országos kommunikációs kampány szervezése.

A kampány átfogó elnevezése: Hajrá, Hazai!

A MÁK tagokat, hazai gyártókat, forgalmazókat, kereskedelmi cégeket, erkölcsi és anyagi támogatókat gyűjt maga köré, akikkel célkitűzéseit megvalósíthatja. Természetesen társadalmi célú kampányunkon kívül egyéb szolgáltatásokat is nyújtunk, melyek a tagok érdekeit szolgálják:

- Termelői és fogyasztói tanácsadás, érdekvédelem
- Árubemutatók, konferenciák, vásárok lebonyolítása
- Sajtótájékoztatók szervezése, lebonyolítása
- Saját adatbázisunk (közel 150.000 üzleti cím) hasznosítása
- Reklám, marketing és PR tanácsadás
- Saját tájékoztató rendszerünk kialakítása az Interneten (www.hazai.hu)
- A Vásárlói Magazin lehetőségeinek kihasználása.

Kampányunk részeként rendszeresen tájékoztatjuk a média képviselőit (Jelenleg kb. 2700 médiahelyhez juttatjuk el információs anyagunkat!), mivel az akciósorozat sikerességéhez nélkülözhetetlen a média támogatása. A Magyar Áruk Klubja saját kiadásában jelenteti meg az első piacvédelmi magazint, melyben tájékoztatjuk az olvasót az aktuális eseményekről, hírekről és eredményekről. A lap elnevezése Vásárlói Magazin. Terjesztése partnereink és az érdeklődők részére történik. És mindez díjmentesen. Tagjaink lehetnek azok a szervezetek és intézmények, vállalkozások és magánszemélyek, akik elfogadják alapszabályunkat és magukénak érzik a Hajrá, Hazai! Mozgalom célkitűzéseit.

Az Ön érdeklődésére, segítségére is szükségünk van! Együtt sikerülni fog!

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni