Világgazdaság 1997. december 16. Erősíteni kell a piacvédelmet A Magyar Áruk Klubja (MÁK) Egyesületet néhány magánszemély alapította abból a célból, hogy a magyar termékek vásárlását elősegítsék. A májusban indított, "Hajrá, Hazai!" elnevezésű programjukhoz legutóbb a Cora áruházlánc is csatlakozott. A magyar termékek versenyképességének javítását, elismertségének visszaállítását, fogyasztókkal való megismertetését célul kitűző MÁK akciójához a Cora áruházlánc is csatlakozott. Mint Weinreich László egyesületi elnök lapunknak elmondta, a Cora azzal támogatja az egyesületet, így a magyar termékeket, hogy az általa forgalmazott termékek és a beszállítók kiválasztásánál kikéri a MÁK véleményét. Az egyesület tehát közvetítő szerepet tölt be, megvizsgálja a termékeket, és a jó minőségűek közül elsősorban azt ajánlja partnereinek, amelyik leginkább magyarnak minősül. A MÁK "hazai" minősítése mögött egy meghatározott követelményrendszer van, mely szerint az minősül magyar terméknek, melyet teljes egészében Magyarországon termeltek, termesztettek, tenyésztettek vagy állítottak elő. Magyar továbbá az a termék, melynek előallításához a felhasznált importanyagok vagy szolgáltatások aránya nem haladja meg az ár 49 százalékát. A MÁK felmérése szerint ma a forgalmazott termékeknek körülbelül 70-75, a Cora áruházakban kaphatóknak pedig 60 százaléka minősül az egyesület meghatározása szerint magyarnak. Weinreich László kiemelte: az EU - csatlakozással ez az arány jelentősen csökkenni fog, ha nem folytat az ország erőteljes piacvédelmi politikát. Mint mondta, nyugati szomszédunknál a magyarnál sokkal hatásosabb osztrák piacvédelmi előírások mellett is 84-ről 52 százalékra csökkent a hazai termékek aránya az uniós csatlakozás következtében.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|