magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Mercato Rádiós Magazin

Zengő-Fordan Rádió Pécs 1997.06.05.

Mohácsi Rádió 1997.06.06.

Riporter : Mátyás Zsuzsanna

Műsorvezető :
Ha azt a szót halljuk, hogy ,mák" akkor szinte mindenkinek kivétel nélkül egy növény jut eszébe. Ha azt mondom, hogy mozaikszó - ami korunkra igen jellemző - akkor megpróbálunk minden betűnek külön értelmet adni. A MÁK - a Magyar Áruk Klubját takarja.
A következő percekben Weinreich Lászlóval a MÁK-ról beszélgetünk.

Mátyás Zsuzsanna :
A Magyar Áruk Klubja mikor alakult meg, és milyen céllal ?

Weinreich László:
1995-ben alakultuk egyesületi kategóriában, mint társadalmi szervezet. Ezt néhány magánember hozta létre, abból az egyszerű felismerésből, hogy valamit tegyünk a magyar piac érdekében.

Gondolunk arra, hogy mindenki a saját képességeinek megfelelően, a saját lehetőségeit figyelembe véve próbáljon meg tenni annak érdekében, hogy a magyar termékek népszerűsége növekedjen.

Mátyás Zsuzsanna :
Ez a klub ez pécsi, baranyai vagy pedig egy országos hálózat ?

Weinreich László :
Az egyesület székhelye Pécsett van, és egy országos mozgalmat indítunk el, melynek elnevezése ,Hajrá, Hazai!" lesz.

Mátyás Zsuzsanna :
Mit takar az, hogy ,Hajrá, Hazai !" ?

Weinreich László:
A "Hajrá, Hazai!", mint jelmondat buzdít és ösztönöz arra, hogy vegyünk igénybe magyar szolgáltatásokat, illetve egyre több magyar terméket vásároljunk.

Mátyás Zsuzsanna :
Ez azt jelenti, hogy a magyar piacról egyre inkább kiszorulnak a magyar szolgáltatók és a magyar termékek, hogyha egy kampányt kell létrehozni, hogy visszaforduljunk a saját termékeink felé ?

Weinreich László :
Kicsit pontosítanék, a termékek nem szorulnak ki. Hiszen jelenleg a magyar termékek ott vannak a piacon, sőt észrevehető mennyiségben.

Egyszerűen azt szeretnénk elérni, ha a magyar termékek nem tudják felvenni a versenyt a multicégek termékeivel, - gondolunk itt a reklámkampányokra - egy-egy multicégnek több milliárd forintja van arra, hogy egy-egy terméket reklámozzon Magyarországon (itt éves keretről beszélünk) - azt hiszem nemhogy a kisvállalkozások, még a nagy magyar vállalatok sem engedhetik meg maguknak, hogy ezzel a költségnagysággal versenyezzenek. Ezért szeretnénk megvalósítani azt, hogy összességében a magyar termékek népszerűsége növekedjen, és ily módon közvetve az egyes termékek népszerűsége, érdekeltsége is növekedjen a kampány segítségével.

Mátyás Zsuzsanna:
Megkérdezném azt, hogy a Magyar Áruk Klubjának alapító tagjai, illetve tagjai milyen emberek ? Ezt most úgy értem, hogy vállalkozók, vagy pedig egyéb olyan kiszolgáló területen dolgoznak, ahol a saját bőrükön tapasztalták meg ezeket a problémákat ?

Weinreich László :
A Magyar Áruk Klubja alapítói magánszemélyek voltak. Azonban az elmúlt két év alatt egyre több termelő, vállalkozó csatlakozik a törekvéshez.

Egyszerűen azért, mert mindenki a saját bőrén érzi azt, hogy a piac a reklámhatások egyre jobban szorítják a vállalkozásokat. A magánemberek pedig szeretnék azt, ha hosszútávon munka-helyek teremtődnének és ily módon munkához juthatnak

Mátyás Zsuzsanna :
És hogy lehet valaki ennek a klubnak a tagja, és akkor mit tehetnek, ha belép ebbe a klubba ?

Weinreich László :
A klubnak illetve az egyesületnek bármilyen magánszemély, vállalkozás, jogi személy tagja lehet. Egyszerűen meg kell keresni irodánkat, és szinte minden tagunknak más-más szolgáltatást tudunk nyújtani. Tehát, megpróbáljuk kialakítani azt, hogy egy-egy vállalkozásnak, miért érdeke a magyarságát kihangsúlyozni, és a saját reklámtevékenységében ezt feltűntetni, vagy erre hivatkozni.

Mátyás Zsuzsanna :
Mi van az olyan cégekkel, amelyek magyar és külföldi tulajdonosokkal együtt vannak, illetve félig magyar, félig külföldi termékeket gyártanak ?

Weinreich László :
A Magyar Áruk Klubja fontosnak tartja, hogy a külföldi tőke jelen legyen a hazai piacon, hiszen ennek segítségével lehet a nagyobb beruházásokat megvalósítani. Természetes dolog, hogy abban az esetben, hogyha egy külföldi tulajdonú cég Magyarországon termel egy-egy terméket, gondolok itt a multik egyes termékére, az magyarnak minősíthető.

Arra vonatkozóan, hogy mi a magyar termék illetve mi a magyar szolgáltatás, egy egyszerű normát dolgozott ki az egyesület, illetve részt vettünk egy konferencián, ahol több társadalmi szervezet, vállalkozó és érdekvédelmi szervezet elfogadta azt, hogy mi a magyar termék, mi a magyar szolgáltatás. Ezt nagyon egyszerűen úgy lehet meghatározni, hogy amennyiben egy-egy termék ötven százalékban Magyarországon készül, azt magyar terméknek tekintjük. Szolgáltatóknál viszont azt tekintjük fontosnak, hogy minél több munkatársat alkalmazzanak.

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni