Örömmel fogadtuk, hogy előző számunkban indított új rovatunk nagy érdeklődést keltett mind olvasóink (sic!) mind pedig hirdetőink körében.
Terveink szerint a "Magyar Termékek" témakörhöz kapcsolódóan a továbbiakban is szeretnénk minél több információval szolgálni.
Olvasóinknak (sic!) és ebben folyamatos segítséget kapunk a MÁK Egyesület vezetőjétől (sic!) Weinreich Lászlótól.
Most az egyik leggyakrabban feltett kérdésre próbáljuk megkeresni a választ. MAGYAR VAGY HAZAI?
Sokan és sokféleképpen értelmezik ma azt, hogy egyáltalán mi tekinthető magyar terméknek.
A teljes egészében Magyarországon kitermelt, termesztett, tenyésztett vagy előállított termékek egyértelműen hazainak mondhatók.
A közgazdasági értelmezéseket segítségül hívva az EU-ban is használatos "származó" fogalom adaptálása után Magyarországról származónak tekinthető az a termék, melynek gyártelepi árát figyelembe véve, annak 50%-át meghaladó aránya Magyarországról származik.
Ismert az a nézet, mely szerint azt a magyar gyártót, magyar szolgáltatót veszik alapul a termék megítélésénél, mely gazdasági társaságot, vállalkozást a magyarországi törvényekkel összhangban hoztak létre, a magyarországi cégbíróság azt bejegyezte és fő működési területe is Magyarország.
Elfogadott és talán az EU-s csatlakozásunk előkészítésekor a legfigyelemreméltóbb megközelítés a Magyar Áruk Klubja nézete, mely szerint magyar terméknek tekinthető az a termék, melynek előállításában magyar munkaerő tárgyiasul, vagyis a piacra kerülésben a hazai érdekeltségű munkaerő is közreműködött. E megközelítés tiszteletben tartja a hazai és a külföldi érdekeltségű vállalkozásokat is. E gondolat továbbfejlesztett változataként a MÁK által képviselt "Hajrá, Hazai!" program már a hazai termékekről tesz említést, mivel meggyőződésünk, hogy a hazai sikerek részét képezik azok a többletértékek, melyek megtalálhatóak a hazai kézműipari, népművészeti, idegenforgalmi, kulturális, gasztronómiai, tudományos, sport eredményekben, és még hosszan sorolhatnánk a hazánk hírnevét öregbítő területeket. Ezek mindegyike hozzájárul a hazai termékek általános megítélésének javításához.
Ebben a számunkban egy hazai nyílászárókat gyártó és forgalmazó céget (Hevestherm) mutatunk be, aki annak ellenére, hogy csak két éve szerepel termékeivel a hazai piacon, a műanyag nyílászárók gyártásában már az élvonalba tartozik és nevét a Vásárlók is jól ismerik. Az alábbiakban néhány információval szolgálunk termékeikről, de ha további kérdések merülnek fel Önökben (sic!) tájékozódjanak közvetlenül a gyártótól.