magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Magyar Kézműves 1998. május

Hajrá, Hazai! - Piacvédelmi akciósorozat
Bemutatjuk a Magyar Áruk Klubját


   Mottó: "Egynek minden nehéz,
          Soknak semmi sem lehetetlen."
                 (Széchenyi István)


Június 27-én nyílik a 19. Pécsi Nemzetközi Vásár és a VINTOUR '98 Nemzetközi Borászati és Vendéglátóipari Szakkiállítás.

"Kamaránk lényegesnek tartja, hogy a kézművesek és a lakosság között személyes , bizalomra épülő kapcsolat alakuljon ki. Fontos, hogy a vállalkozó lássa munkája eredményét és megtalálja számítását. Lényeges az is, hogy a lakosság a pénzéért jobb minőségű árut, bizalmasabb szolgáltatást kapjon." (Kaszás Mária főtitkár nyilatkozata - Magyar Kézműves)

A Magyar Áruk Klubja Egyesülete (MÁK) 1997. májusában indította el országos akciósorozatát Pécsről, "Hajrá, Hazai!" jelmondattal, a hazai piacvédelem kialakítására, a magyar termékek keresletének, presztízsének javítása, illetve a vásárlási kultúra megváltoztatása érdekében. Weinreich Lászlóval, az egyesület elnökével, valamint Kovácsevics Dusán kampányszervezővel beszélgettünk az egyesületről, piacvédelmi akciósorozatuk, valamint az esetleges együttműködési lehetőségekről a kamarai tagok érdekében.

- Mikor és miért alakult meg a MÁK?

- A Magyar Áruk Klubja Egyesületet néhány magánszemély alapította 1995. augusztus 1-én abból az egyszerű felismerésből, hogy ha a hazai fogyasztó a magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, az kihat azok minőségének és küllemének javulására, sőt, hosszú távon a magyar gazdaság fejlődéséhez, munkahelyteremtéshez is vezet. Ezáltal egy kedvezőbb kép alakulhat ki a magyar termékekről a külföldi piacokon is. A hazai piac védelme nem új keletű.1844-ben Kossuth Lajos igazgatása alatt megalakították a Védegyletet, ahol a tagok a hazai termékek vásárlására kötelezték magukat. Konkrét program azonban nem volt, ezért 1-2 éven belül megszűnt a társaság. A hazai piac védelmére törekedtek az 1930-as évektől megalakított Hangya Szövetkezet létrehozói is. A virágzó kezdeményezés célja az volt, hogy saját, illetve mással gyártatott termékeket "Hangya" jelzéssel ellátva védték. Például: "Hangya légyfogó tökéletes", "Hangya-keserű: orvosság", "Hangya irha közkedvelt". Ez a "hangyás" gondolat adott gyakorlati alapot a szövetkezeti boltok hálózatának, később a népboltok létrehozásához.

- Hol tartanak ma ezek a kezdeményezések ?

- A származás feltüntetése napjainkban is fontos. A hazai termékekre vonatkozó egységes jelölés (logo, védjegy) sajnálatosan a mai napig nem jött létre, de egy-két példával lehet illusztrálni a származásra vonatkozó megjelöléseket. Például: "Gratulálunk! Ön vásárlásával nem csak egy jó minőségű termékre tett szert, hanem támogatott egy hazai készítőt is." - FUT Kötőipari Vállalkozás -, "Magyar Áru, magyar műhelytől!" - Törekvés Faipari Szövetkezet -, "Magyar Találmány" - Balogh László (gabonaőrlemény). Ma hiányzik egy átütő erejű, a termékek magyar eredetét hangsúlyozó program, amely aktív marketingtevékenységgel segíti az egyes törekvések megvalósulását - a fogyasztók ösztönzését a magyar termékek vásárlására. E törekvések szervezett keretek közötti koordinálására jött létre a "Hajrá, Hazai!" elnevezésű piacvédelmi akciósorozat, amelyet a Magyar Áruk Klubja Egyesület felügyel.

- Melyek a MÁK céljai, szolgáltatásai?

- A magyar árukkal és szolgáltatásokkal kapcsolatban kialakult érték(elő)ítélet javítása, a magyar termékek piaci fogyasztásának, keresletének fellendítése, a magyar termékek vásárlására vonatkozó vásárlási tudat - kultúra kialakítása és ápolása, a magyar termékek versenyképességének javítása, bel- és külföldi piacokon egyaránt, a Magyar Áruk Klubja törekvésének kiterjesztése a kereskedelemben és a fogyasztók felé, a magyar áruk presztízsének visszaállítása és ennek érdekében egy társadalmi célú országos kommunikációs kampány szervezése. A kampány átfogó elnevezése: "Hajrá, Hazai!" A MÁK tagokat, hazai gyártókat, kereskedelmi cégeket, erkölcsi és anyagi támogatókat gyűjt maga köré, akikkel célkitűzéseit megvalósíthatja. Közel 26 cég támogatja a kampányt, folytonosan növekvő tendenciával. 2700 helyre jutnak el információk az akcióról, rendezvényekről. Az Interneten keresztül saját tájékoztató rendszert üzemeltet az egyesület, közel 150 ezer áru hasznosításával. A MÁK emellett árubemutatókat, kiállításokat is szervez.

Tugyi Mária

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni