magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

MTI - Sajtóadatbank

Magyar Áruk Klubja Egyesület

Rövid cím: Hazai terméknek hazai piacot - Magyar Áruk Klubja Pécsett

Ld.: Pécs, 1994. október 27., csütörtök - A jó minőségű, versenyképes magyar áruk hazai piacának élénkítését és bővítését, a termelés és a fogyasztás együttes fellendítését szolgáló vállalkozás született Pécsett. A Magyar Áruk Klubja elnevezésű szervezetet - mely a hazai áruk népszerűsítése mellett azok saját hálózatú forgalmazását is tervbe vette - már több mint félezer magánszemély, illetve termelő és kereskedő társaság támogatja az ország szinte minden tájékáról. Ha az eddigi ütemben gyarapodik a számuk, akár a jövő év első hónapjaiban megkezdhetik a termékek értékesítését is - tájékoztatta az MTI tudósítóját a Magyar Áruk Klubjának pécsi szervezője.

Hír: A Magyar Áruk Klubja számítógépes információs rendszert épít ki, amely naprakész tájékoztatást ad mindazokról a hazai termékekről, melyeket a belföldi piac méltatlanul mellőz, holott a minőségük és az áruk is vetekszik a hatásos reklámokkal kelendővé varázsolt külföldi árukéval. A legújabb magyar termékeket rendszeresen bemutató kiadvány megjelentetését is tervezik, amely nemcsak az áruk tesztjét, hanem azok ajánlott árát is közölné. A gyártó és a vevő közti utat lerövidítő értékesítési hálózat leendő tagjai az ország öt régiójában létrehozandó raktárakból juthatnak majd hozzá a jó minőségű, hazai árucikkekhez. Az első raktár hamarosan elkészül.

A vállalkozás kezdeményezői szerint a Magyar Áruk Klubja néhány év múlva akár többszáz új munkahelyet teremtő értékesítési és információs hálózattá fejlődhet, amely a jutalékos rendszerű forgalmazásba bekapcsolódó magánszemélyeknek, illetve társaságoknak is megélhetést kínálhat. A hasonló célokat szolgáló alapítványok példájára kezdetben a vállalkozás hasznának egészét-, két év elteltével pedig mintegy a nyolcvan százalékát a magyar áruk hazai és világpiaci versenyképességét növelő termékfejlesztésre és reklámozásra akarják fordítani.

A kezdeményezés iránt érdeklődő termelők, kereskedők, magánszemélyek a háromszáztizenkettő-százötvenötös pécsi telefonszámon kaphatnak részletesebb felvilágosítást, ha pedig új ötlettel vagy ajánlattal akarnak csatlakozni a Magyar Áruk Klubjához, levelüket a százhuszonhármas pécsi postafióknak címezhetik hétezerhatszázegyes irányítószámmal. (MTI)

Rövid cím: MÁK a vállalkozókért, vásárlókért

Ld.: Pécs, 1994. december 5., hétfő

A hazai termékek piacának élénkítését szorgalmazó Magyar Áruk Klubja már a jövő év első hónapjában megkezdheti működését. A jó minőségű, versenyképes hazai gyártmányok forgalmának növelését célzó pécsi központú vállalkozás szervezője az MTI munkatársával közölte: a MÁK iránt már több befektető-csoport érdeklődött, de az invesztíciót egyelőre még a taglétszám növeléséhez kötik. Ezért - bár a Magyar Áruk Klubjának ötletét már jelenleg is több mint félezren támogatják - a MÁK további jelentkezőket vár magánszemélyek és vállalkozások köréből.

A Magyar Áruk Klubja az eladónak piacot, a vevőnek jó minőségű, de olcsón elérhető hazai terméket kínáló saját értékesítő hálózatot épít ki. Ennek számítógépes információs rendszere naprakészen ad tájékoztatást a raktárkészletekről és az igényekről, s elősegíti a belföldi forgalomban méltatlanul mellőzött, kiváló hazai áruk forgalmazását. A MÁK időszaki kiadványában közlik majd a legújabb magyar termékek tesztjét és ajánlott árát is.

Mivel az új típusú közvetlen értékesítési módszer lerövidíti a termelő és a vevő közti utat és felgyorsítja a tőke forgását, hozzájárulhat a hazai gazdaság élénkítéséhez is.

A Magyar Áruk Klubja iránt érdeklődő magánszemélyek és vállalkozások a 7601 Pécs, Pf.: 123. címre küldött, saját nevükre megcímzett és felbélyegzett válaszborítékban kaphatnak részletesebb tájékoztatást a MÁK terveiről. (MTI)

Rövid cím: Összefogás a magyar áruk védelmében

Ld.: Pécs, 1996. január 30., kedd - Együttműködési szerződéssel erősítette meg a magyar áruk védelmét célzó közös törekvését a Magyar Áruk Klubja és a Vásárolj Magyarul Mozgalom. A két szerveződés a hazai előállítású termékek forgalmazásában, reklámozásában kíván jelentős szerepet vállalni olyan módon, hogy országos hálózata révén lehetőséget kíván az ismeretlen, kevés tőkével rendelkező, magyar termékeket, szolgáltatásokat előállító vállalkozóknak, cégeknek.

Hír: A tapasztalatok szerint a hazai termékek többségének színvonala semmivel sem marad el a külföldiekétől, csak a reklámra, csomagolásra fordított pénz kevesebb, így a magyar vásárlók nem ismerik eléggé az itthon gyártottak előnyeit. A közeli hetekben kezdődő országos kampányuk első szakaszában - február 8-11. között - a Budapesti Vásárközpontban Szépség és Egészség kiállításon mutatkoznak be a Vásárolj Magyarul Mozgalom emblémájával ellátott termékeikkel a gyártók, forgalmazók.

A múlt év végén nyitotta meg az országban elsőként területi irodáját a Magyar Áruk Klubja, a MÁK. A dél-dunántúli régióban élénk érdeklődés mutatkozik a klubhálózat iránt. A jelentkezők főleg játékkészítők, ruházati cikkeket gyártók és forgalmazók, élelmiszergyártó cégek. (MTI)

Rövid cím: Terjed a "Vásárolj magyarul!" mozgalom

Ld.: Pécs, 1996. július 19. péntek

Sikeresen bevezették a hazai piacon a "Vásárolj magyarul!" mozgalom egységes jelképét. A pécsi székhelyű Magyar Áruk Klubja (MÁK) arról tájékoztatta az MTI-t, hogy mind több cég ismeri fel a magyar termékek és szolgáltatások eredetének megjelölésére szolgáló piros-fehér-zöld védjegy használatának üzleti előnyeit, és folyamatosan növekszik a rendszeresen alkalmazó gyártók és forgalmazók köre.

Hír: A kezdeményezés regionális népszerűsítésére vállalkozó MÁK szervezője, Weinreich László elmondta: az év első feléig már több mint félszáz hazai termelő, illetve szolgáltató cég csatlakozott a mozgalomhoz, amelynek célja a belföldi piaci forgalom fellendítése a vásárlóerő növelésével. Elképzelésük szerint a hazai foglalkoztatást növelő magyar termékek és szolgáltatások kínálatának bővítése teremtheti meg a piac élénkülésének alapját.

A hazai termékek és szolgáltatások ismertetője immár a számítógépes hálózaton is elérhető. Az Interneten a www.datanet.hu/mcp honlapon át kérhető tájékoztatás a magyar termékekről és szolgáltatásokról, illetve a "Vásárolj magyarul!" mozgalomról és a Magyar Áruk Klubjáról. Hagyományos úton, levélben vagy telefonon a Magyar Áruk Klubjánál a Pécs, Pf. 123. címen, illetve a 30/9596-380-as telefonon érdeklődhetnek. (MTI)

Rövid cím: Hajrá, Hazai! - a Magyar Áruk Klubjának akciója

Ld.: Pécs, 1997. május 16., péntek - Országos piacvédelmi kampányt indít a pécsi székhelyű Magyar Áruk Klubja (MÁK). A Hajrá, Hazai elnevezésű propaganda-hadjárat célja - a reformkori törekvésekhez hasonlóan - összehangolni a termelők, a kereskedők és a fogyasztók érdekeit a magyar termékek és szolgáltatások keresletének - végső soron pedig a hazai gazdaság teljesítményének növelése végett. A Magyar Áruk Klubja az akcióját támogatni kész vállalkozások és egyének számára a 72/257-300-as pécsi telefonszámon részletes tájékoztatást is ad.

Hír: A hazai termékek gyártását és forgalmazását ösztönző kampányhoz a Magyar Áruk Klubja levélben is támogatást kér a magyar áruk piacra jutását segíteni akaró propagandájához attól az immár százötvenezer hazai cégtől, amelynek szakmai tevékenységi kör szerinti adatbázisa szerepel számítógépes nyilvántartásában. A MÁK szorgalmazza, hogy a termékek magyar eredetét külön logo is jelezze az árukon. E célból vezették be a televíziós kvízjátékokból már jól ismert, nemzeti színű H-betűs jelzést, amelyet már több hazai kereskedelmi hálózat, illetve üzlet használ a magyar áruk megkülönböztetésére. (MTI)

Rövid cím: Hajrá, Hazai!

Ld.: Pécs, 1997. augusztus 7., csütörtök

A pécsi székhelyű Magyar Áruk Klubja - MÁK - piacvédő akciósorozata, a "Hajrá, Hazai!" már külföldön is érdeklődést keltett. Az idén májusban a sajtóban hirdette meg a klub akcióját, s vélhetően ennek eredményeként egy Németországban élő, magyar származású kereskedő a MÁK közvetítését kérte magyar termékeket árusító üzletének áruellátására. Ugyancsak magyar származású az az amerikai vállalkozó, aki magyar termékbemutatót kíván szervezni - szintén a MÁK segítségével - Kaliforniában. Azt ígérte, ösztönözni fogja honfitársait a magyarországi befektetésekre. Az amerikai üzletemben a tervek szerint erről októberben tárgyal majd Pécsett. Az is a kampány sikerének tudható be, hogy május óta több mint ötven hazai cég kért a MÁK-tól jogszabály-értelmezést és üzletközvetítést. Utóbbi tevékenységét a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara segítségével folytatja a klub, de a többi megyei kamarával is keresi már a kapcsolatot.

Hír: A Magyar Áruk Klubja Egyesület 1995. augusztus elsején alakult. Weinreich László, a MÁK elnöke az MTI munkatársának elmondta, hogy tipikusan alulról szerveződő civil kezdeményezésről van szól. Abból a felismerésből indultak ki, hogy ha a hazai fogyasztó a magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, az hat azok minőségének és küllemének javítására, s hosszú távon munkahelyteremtést is eredményezhet. Az egyesület célja - az alapszabály szerint -, hogy megteremtse tagjainak összehangolt tevékenysége révén a magyar áruk, termékek, szolgáltatások piaci fogyasztásának, vásárlói keresletének fellendítését, a nemzeti termékek vásárlásának kultúráját. Ennek érdekében felvilágosító, marketing- és reklámtevékenységet folytat, s közreműködik a magyar termelők érdekvédelmében. (MTI)

Rövid cím: Sikeres volt a Hajrá, Hazai! piacvédelmi akció

Ld.: Pécs, 1998. január 2., péntek

Sikerrel zárult a piacképes magyar áruk megjelölésére, illetve azok vásárlásának ösztönzésére indított Hajrá, Hazai! elnevezésű piacvédelmi akciósorozat 1997-es első szakasza, melyet a Pécsett működő Magyar Áruk Klubja (MÁK) Egyesület indított tavasszal. Weinreich László, az 1995-ben alakult egyesület elnöke az MTI-nek elmondta: a kampány társadalmi méretekben tudatosította a reformkori magyar politikusok, Széchenyi és Kossuth által felismert törvényszerűséget, hogy a magyar termékek vásárlói hosszú távon a hazai gazdaság fejlődését, új munkahelyek létrejöttét támogatják. Az akció ismertté tette a piacképes hazai termékek megkülönböztető védjegyét, a piros-fehér-zöld négyzetet, melynek jobb alsó sarkában hazánk nemzetközi jele, a H betű látható. Szeretnék ugyanakkor elérni, hogy ez legyen a magyar termékek országosan - később pedig akár világszerte - használt megkülönböztető védjegye.

Hír: A felmérések szerint a megkérdezett vásárlók csaknem hatvan százaléka fontosnak tartotta, hogy magyar árut vegyen, ám csak alig több mint egyharmaduk választ hazait. A MÁK ezért fontosnak tartja az egységes termékvédjegyet, amely első pillantásra megkülönbözteti a hazait a külfölditől. Hazai terméknek tekinthető egyébként, amelyet teljes egészében Magyarországon termeltek, termesztettek, tenyésztettek vagy állítottak elő, továbbá amelynek előállításához felhasznált import anyagok, termékek vagy szolgáltatások aránya nem haladja meg a gyártelepi ár 49 százalékát.

Az Európai Unióhoz való csatlakozás előtt álló Magyarországon is fontos a hazai termékek védelme, amely egyáltalán nem ellentétes a közösségi normákkal - állítja a MÁK elnöke. Az EU-tagok mindegyike nagy súlyt helyez ugyanis a nemzeti marketingre, melynek célja saját gazdaságuk versenyképességének és exportjának növelése. (MTI)

Rövid cím: Kerényi Mari kiállítása MÁK-támogatással

Ld.: Pécs, 1998. április 9., szerda - Mecénási szerepet vállalt a pécsi székhelyű Magyar Áruk Klubja (MÁK): a hazai termékek gyártását és forgalmazását segítő egyesület támogatásával csütörtökön megnyílt Kerényi Mari textilművész "Átutazóban" című kiállítása a pécsi vasúti főpályaudvar várótermében.

Hír: Weinreich László, a MÁK elnöke az MTI tudósítójának elmondta, hogy egyesületük - mely a magyar termékek iránti kereslet növelését célzó Hajrá, Hazai! elnevezésű mozgalmat is kezdeményezte - most először vállalkozott hazai művész bemutatkozásának támogatására, mert a kultúra produktumait is magyar szellemi terméknek tekintik.

Ötletük megvalósítását a MÁV Pécsi Állomásfőnöksége és a pécsi Vasutas Művelődési Ház is segítette, s így jött létre a különleges helyszínen megrendezett kiállítás.

Kerényi Mari bemutatásra szánt textilképeit a sajátos milliő adottságaihoz illően válogatta ki. Úgy rendezték el a tárlatot, hogy az utasok vonatjuk indulásáig szemlélhessék meg a textilképeket. Az idő múlására órák figyelmeztetnek, s a különleges fény- és árnyékhatások - a művész szándéka szerint - az úton lévő - az egyik térből a másikba tartó ember közérzetét idézik. (MTI)

Rövid cím: Országimázs vitafórum a Pécs Expón

Ld.: Pécs, 1998. június 30., kedd

Az országkép részét alkotó termékembléma megalkotását és elterjesztését szorgalmazza a magyar termékek piacképességének javítása végett a "Hajrá, Hazai!" mozgalom kezdeményezője, a pécsi székhelyű Magyar Áruk Klubja, amelynek szervezésében országimázs vitafórumot tartottak kedden a Pécs Expón.

Hír: A hazai gazdasági kamarák, kommunikációs és PR-cégek, a reklámszakma, a vegyesvállalatok, a sajtó képviselői egyetértettek abban, hogy - okulva a kudarcba fulladt korábbi kezdeményezések tapasztalatain - csakis egymással összefogva vihetik sikerre az ország és termékei rangját megjelenítő logót.

Szeles Péter, a Külkereskedelmi Főiskola PR-tanszékének helyettes vezetője indítványozta: a gazdasági önkormányzatok, a kommunikátorok és a "Hajrá, Hazai!" mozgalom támogató értelmes munkamegosztás keretében dolgozzák ki az ország imázsát megteremtő és a magyar termékek piaci pozícióját erősítő szimbólumot.

Az együttes munkához a résztvevők felajánlották a maguk és szervezeteik együttműködését, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy közösen kidolgozandó javaslatukat a kormány elé kell majd terjeszteni. A magyar minőséget jelző és garantáló embléma ugyanis nemcsak szűken értelmezett gazdasági, hanem országos ügy.

Sas István, a Magyar Reklámszövetség képviselője kifejtette: a Pécsről elindult "Hajrá, Hazai!" mozgalom olyan érték, amelyben az egész társadalom igénye és törekvése fogalmazódik meg. Ezért arra szólította fel a fórum résztvevőit, hogy lehetőségeikhez mérten támogassák az országimázs kialakítására irányuló erőfeszítéseket is.

Toldy-Ősz István a Joint Venture Szövetség képviseletében arról szólt: a magyar export hetven és az import nyolcvan százalékát realizáló multinacionális cégek készek növelni a magyar beszállítások arányát - amely csökkentheti az importot -, de ehhez garantált minőségre van szükség. Az ország termékein is megjelenő szimbóluma tehát a minőség biztosítéka is kell hogy legyen - hangsúlyozta. (MTI)

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni