Nagykőrös 1997.12.10. "Hajrá, Hazai!" Magyar Áruk Klubja Egyesület A Magyar Áruk Klubja Egyesület ez év májusában "Hajrá, Hazai!" jelmondattal akciósorozatot indított a hazi piacvédelem kialakítása, illetve a vásárlási kultúra megváltoztatása érdekében. Ehhez a kampányhoz csatlakozott Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő áruházlánca. A rendszerváltás óta tapasztalható kedvező irányú gazdasági változások lehetővé teszik, hogy a fogyasztók keressék és vásárolják a kimagasló minőségű termékeket. A Cora áruházlánc polcain például bőséges választék található mindezekből, amelyek nagy része magyar termék, bizonyítva ezzel a magyar áruk versenyképességét. A Magyar Áruk Klubja Egyesületet néhány magánszemély alapította abból a célból, hogy ha a hazai fogyasztó a magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, az kihat azok minőségének és küllemének javulására, sőt hosszú távon a magyar gazdaság fejlődéséhez, munkahely teremtéséhez is vezet. Ezáltal egy kedvező kép alakulhat ki a magyar termékekről a külföldi piacokon és az ország imázsa is jelentősen erősödik. Mint civil szerveződésnek fontos, hogy minél nagyobb nyilvánosságot kapjon. Magyar terméknek az tekinthető, amit teljesen az országban termeltek ki, s amelynek előállításához felhasznált import anyagok, termékek, vagy szolgáltatások aránya nem haladja meg a gyártelepi ár 49 százalékát. A hazai termékekre vonatkozó egységes jelölés még mind a mai napig nem jött létre. Hiányzik tehát egy átütő erejű, a termékek magyar eredetét hangsúlyozó program, amely aktív marketing-tevékenységgel segíti az egyes törekvések megvalósítását. E törekvések szervezett keretek közötti koordinálása érdekében jött létre a "Hajrá, Hazai!" elnevezésű piacvédelmi akciósorozat, amelyet a Magyar Áruk Klubja Egyesület felügyel. A közeljövőben több olyan áruház és hipermarket nyílik majd, ahol nagy teret kapnak a fenti követelményeknek megfelelt hazai termékek.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|