RÁBA (A Győri Vagon- és Gépgyár Rt. lapja) 1997.09.12. Hajrá, Hazai ! Magyar Áruk Klubja A történelmi tanulmányainkból tudhatjuk, hogy a hazai piac védelme már Kossuth Lajos idejében is hangsúlyt kapott. A reformországgyűlések politikusai 1844-ben Védegyletet is alapítottak, melynek tagjait arra kötelezték, hogy olyan termékeket, melyeket határainkon belül is gyártottak, nem vásárolhattak külföldről. A kezdeményezés nem hozta meg a várva várt sikert, ezért aztán Kossuth meg is szüntette a Védegyletet. A hazai termékek védelmében folytatott "harc" azonban - ha más formában is, de- tovább folytatódott. Úgy száz évvel ezelőtt például termékek dobozain, csomagolásán, de még az úgynevezett számolócédulákon is folytattak a mai értelemben vett "reklámkampányt" a magyar árucikkek védelmében. Az 1960-as években aztán a csomagolásokon feltűnik egy háromszög (kezdetben fekete, később már nemzeti színekben), ami a Kiváló Áruk Fóruma a piacon sokáig egyeduralkodó - védjegye volt. Manapság is többféle törekvés létezik a magyar termékek védelmére, ám voltak, akik úgy gondolták, igazából nincs olyan átütő erejű, a termékek magyar eredetét hangsúlyozó program, amely a fogyasztókat a hazai termékek vásárlására ösztönözné. Ezért aztán két évvel ezelőtt létrehozták a MÁK-ot, azaz a Magyar Áruk Klubját. Az egyesület most egy országos szintű, társadalmi célú reklámkampány szervezése mellett döntött. A "Hajrá, Hazai!" elnevezésű piacvédelmi akciósorozat célja, hogy a magyar termelőket, kereskedőket, szolgáltatókat összefogva egységesen lépjen fel a honi ipar védelmében, a fogyasztókat rendszeresen tájékoztatva - a hazai termékek iránti bizalom erősítése és a kereslet növelése érdekében. (B.F.)
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|