magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Rákóczi Tárogató 1998.02.12.

A Magyar Áruk Klubja Egyesület

"Elgondolkozva eszem a reggelimhez a milli vaníliás krémtúrót, és közben azon gondolkodom, hogy hát igen, külföldön tudnak krémtúrót és joghurtot csinálni. Kiváló minőség, ízléses csomagolás és rajta a felirat: Hajdúböszörményi Sajtüzem. Ja ez magyar termék? Akkor nem is olyan finom..."

Garai Ágnes (Observer Híradó)

A Magyar Áruk Klubja Egyesület 1995. augusztus 1-jén alakult azzal a céllal, hogy létrehozzon egy átütő erejű, a termékek magyar eredetét hangsúlyozó programot. Az egyesület 1997 májusában "Hajrá, Hazai!" elnevezéssel piacvédelmi akciósorozatot indított, a magyar áruk keresletének, presztízsének, versenyképességének javítása érdekében. A hazai piac védelme nem új keletű. Már a reformországgyűlések politikusai Kossuth Lajos igazgatása alatt 1844-ben Védegyletet alapítottak, ahol a tagok a hazai termékek vásárlására kötelezték magukat. Ugyan konkrét program híján a nagy lelkesedés megszűnt, s így a társaságot Kossuth megszüntette.

Ma a hazai piac védelmében több törekvés is létezik.

Hiányzik tehát egy átütő erejű, a termékek magyar eredetét hangsúlyozó program, amely aktív marketing-tevékenységgel segíti az egyes törekvések megvalósulását - a fogyasztók ösztönzését a magyar termékek vásárlására. E törekvések szervezett keretek közti koordinálása érdekében jött létre 1995. augusztus 1-jén a Magyar Áruk Klubja Egyesület.

A MÁK céljai a következők:
• 1. A magyar árukkal és szolgáltatásokkal kapcsolatban kialakult érték-(elő) ítélet javítása.
• 2. A magyar termékek piaci fogyasztásának, keresletének fellendítése.
• 3. A magyar termékek vásárlására vonatkozó vásárlási kultúra (tudat) kialakítása és ápolása.
• 4. A magyar termékek versenyképességének javítása bel- és külföldi piacokon egyaránt.
• 5. A Magyar Áruk Klubja törekvésének kiterjesztése a kereskedelem és a fogyasztók felé.
• 6. A magyar áruk presztízsének visszaállítása.
• 7. És ennek érdekében egy társadalmi célú országos kommunikációs kampány szervezése.

A kampány átfogó elnevezése: Hajrá, Hazai!

A MÁK tagokat, hazai gyártókat, forgalmazókat, kereskedelmi cégeket, erkölcsi és anyagi támogatókat gyűjt maga köré, akikkel célkitűzéseit megvalósíthatja. Természetesen társadalmi célú kampányunkon kívül egyéb szolgáltatásokat is nyújtunk, melyek a tagok érdekeit szolgálják:

termelői és fogyasztói tanácsadás, érdekvédelem árubemutatók, konferenciák, vásárok lebonyolítása sajtótájékoztatók szervezése, lebonyolítása saját adatbázisunk (közel 150000 üzleti cím) hasznosítása, reklám, marketing és PR tanácsadás saját tájékoztató rendszerünk kialakítása az Interneten (www.hazai.hu) a Vásárló Magazin lehetőségeinek kihasználása.

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni