Az egyesület filozófiája:
A Magyar Áruk Klubja Egyesületet néhány magánszemély alapította abból az egyszerű
felismerésből, hogy ha a hazai fogyasztó a magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, az kihat
azok minőségének és küllemének javulására, sőt hosszú távon a magyar gazdaság fejlődéséhez,
munkahely teremtéshez is vezet. Ezáltal egy kedvező kép alakulhat ki a magyar termékekről a
külföldi piacokon, és az ország imázsa is jelentősen erősödik.
Legfontosabb feladat a társadalmi összefogás megvalósítása. Előzetes
felméréseink (adatgyűjtés, megkérdezéses vizsgálatok) után egyesületünk
ez év májusában "Hajrá, Hazai!" elnevezéssel piacvédelmi akciósorozatot
indított, melyet a Magyar Áruk Klubja Egyesület koordinál. A mozgalom
célja, hogy a magyar termelőket, kereskedőket és szolgáltatókat összefogva
egységes kampányt szervez a honi ipar védelmére, és a fogyasztókat rendszeresen
tájékoztatja arról, milyen lehetőségek rejlenek a hazai termékek vásárlásában.
Egy ösztönös összefogást, önvédelmi reflexet kell kialakítani a gazdaság
szereplőiben, és természetesen a vásárlókban is.
Érezzék az emberek - a fogyasztók, a termelők, a kereskedők - hogy egy
olyan akcióról van szó, amelyből mindenki kiveheti a részét, és ez mind a
maga, mind a társadalom hasznára válhat.
Az egyesület céljai :
- A magyar termékek piaci fogyasztásának, keresletének fellendítése
- A magyar termékek versenyképességének javítása bel- és külföldi piacokon
- Magyar áruk presztízsének, elismertségének visszaállítása, növelése
- Az ország imázsának ápolása
- A magyar termékek előtérbe helyezése, megismertetése a fogyasztókkal
- A fogyasztókban - a hazai termékekre vonatkozó - vásárlási kultúra kialakítása
- A kampány által a termékek "reklámozása"
- A hazai piac fellendülése következtében szaporodnak a munkahelyek, emelkedik az életszínvonal
Az egyesület tevékenysége :
- Hazai piacvédelem megszervezése
- A fogyasztók vásárlási kultúrájának kialakítása
- Termelői tanácsadás, érdekvédelem
- Marketing, reklám, és PR tanácsadás
- Vásárlói Magazin - az egyesület piacvédelmi magazinja - tervezett kiadása
- Internet kommunikációs szolgáltatások (honlap tervezés, Internet marketing tanácsadás)
- DM akciók szervezése, több mint 250.000 céginformációt tartalmazó adatbázisunk
felhasználásával (cég - és média adatbázis)
Mi tekinthető magyarnak......
1995. november 7-8-án a Nemzeti Termék, Nemzeti Szolgáltatás Konferencián olyan
követelményrendszert dolgoztunk ki a magyar termékekre és szolgáltatásokra, mely a nemzetközi
előírásokkal is összhangban van. Az alábbi követelményrendszert számos cég, szakmai szervezet,
köztestület írásban dokumentálva elfogadta és alkalmazását ajánlja.
1. MAGYAR TERMÉKNEK TEKINTJÜK
a) azt a terméket amelyet teljes egészében Magyarországon termeltek ki, termesztettek,
tenyésztettek vagy állítottak elő,
b) melynek előállításához felhasznált import anyagok, termékek, vagy szolgáltatások aránya nem
haladja meg a gyártelepi ár 49%-át.
2. MAGYAR SZOLGÁLTATÓNAK TEKINTJÜK
azt a gazdasági társaságot, társadalmi szervezetet vagy magánszemélyt, amely/aki min. 90%-ban
magyar állampolgárokat foglalkoztat.
3. MAGYAR GYÁRTÓNAK TEKINTJÜK
azt a gazdasági társaságot, vállalkozást, társadalmi szervezetet, alapítványt,
amelyet Magyarország törvényeivel összhangban hoztak létre, magyarországi
cégbíróság jegyzett be, illetve magyar bíróság nyilvántartásba vett, és
amelynek bejegyzett irodája, központi igazgatása vagy fő üzleti helye
Magyarország területén van.
A hazai termékekre vonatkozó egységes jelölés (logo, védjegy) azonban mind a mai napig nem jött
létre. Hiányzik tehát egy átütő erejű, a termékek magyar eredetét hangsúlyozó program, amely aktív
marketing-tevékenységgel segíti az egyes törekvések megvalósítását.
E törekvések szervezett keretek közötti koordinálása érdekében
jött létre a "Hajrá, Hazai!" elnevezésű piacvédelmi akciósorozat,
melyet a Magyar Áruk Klubja Egyesület felügyel.
A Magyar Áruk Klubja saját kiadásában jelenteti meg az első piacvédelmi
magazint, melyben tájékoztatjuk az olvasót az aktuális eseményekről, hírekről
és eredményekről. A lap elnevezése Vásárlói Magazin. Terjesztése partnereink
és az érdeklődők részére történik. És mindez díjmentes. Tagjaink lehetnek
azok a szervezetek és intézmények, vállalkozások és magánszemélyek, akik
elfogadják alapszabályunkat és magukénak érzik a "Hajrá, Hazai!"
mozgalom célkitűzéseit.