magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Új Kelet 1997.10.20.

Fogyasztói gondolkodás
Rossz a hazai termékek megítélése

A Magyar Áruk Klubja Egyesület a megalakulásával egy időben, a nyár végén hirdette meg a Hajrá, hazai! nevet viselő kampányát, amelynek az a célja, hogy a fogyasztói szemléletváltáson keresztül növekedjék a hazai termékek fogyasztása, ezzel párhuzamosan erősödjenek meg a magyar vállalkozások, verseny-, munkahely-megtartási, illetve létesítési képességük növekedjék.A pécsi központú egyesület legfrissebb statisztikája egyelőre nem mutat fényes eredményeket, viszont már valamelyest tapasztalható a fogyasztói szemlélet minimális formálódása.

A felmérésükben szereplő első kérdésre, hogyha választhatnak, magyar árut vennének vagy külföldit, a megkérdezettek 36 százaléka magyar, 44 százaléka külföldi terméket jelölt meg, s a válaszadók 20 százalékának véleménye szerint a mindenkori körülményektől függ, hogy milyen származású árut vásárol. A második kérdésként az szerepelt, hogy a fogyasztók mi alapján tudják megállapítani egy termékről, hogy magyar vagy import? A válaszadók szerint 53 százalékban a felliratozás, 18 százalékban a csomagolás, 7 százalék az ár, s 22 százalékuk egyéb termékparaméter alapján dönt.

Az utolsó kérdés arra irányult, hogy mennyire tartják fontosnak a magyar áru vásárlását? A válaszokból kiderült: a vásárlók 59 százaléka egyértelműen fontosnak, s csupán 41 százalékuk tartotta lényegtelen dolognak a termékek származását.

A Magyar Áruk Klubja Egyesület 152 000 vállalkozást értékelt ki az alapján, hogy a termékeiken szereplő céglogókban, elnevezésekben hogyan érvényesül a származás feltüntetése. A kapott kép lehangoló volt, mert a górcső alá vett cégfeliratoknak csupán 2,61 százaléka, 3977 utalt a hazai termékre. Mindössze 2112 tartalmazta a "Magyar", 1557 a "Hun, Hungaro, Hungary", 295 a "Pannonia", s 13 a "Hazai" szót.

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni