Sajtóközlemény 1997.06.30. Hajrá, Hazai! Így vélekedett az a mintegy háromszáz hazai kiállító is, akik elhozták termékeiket, szolgáltatásaikat a június végén megrendezett 18. Pécs Expora és a Vintour 97 Borászati és Turisztikai Kiállításra. A baranyai megyeszékhely hagyományos vásárán először lépett közvetlen kapcsolatba az ipari, kereskedelmi és agrár cégek képviselőivel, vállalkozókkal a Magyar Áruk Klubja (MÁK), amelyet máris együttműködésükről, támogatásukról biztosítottak a megkeresettek. A több mint tízezer négyzetméteren a magyar cégek mellett külföldi - többek között román, német, szerb, horvát, moldáv - kiállítók is bemutatkozási lehetőséget kaptak. Standjaikon mind a szakmai, mind a civil közönség megtekinthette a jó ízléssel, tetszetősen csomagolt árukat, az országra, tájegységre jellemző késztermékeket. A vásárvárosban barangoló látogató könnyen összevethette a pavilonok, kiállítóhelyek látványát. Első ránézésre is megállapítható, hogy az eltelt néhány év alatt igen jelentős fejlődésen ment keresztül a hazai csomagolástechnika. A magyar termékek - amellett, hogy különösen minőségük sem marad el nyugati társaikénál - kellemesebb, igényesebb külsőt kaptak - a vásárló is szívesen emeli le a polcról majd a szebb ruhába bújtatott mosóport, müzlit, konzervet. A vásár nyolc napja alatt több mint negyvenezer látogató volt kíváncsi a cégek bemutatkozására. Majd minden standon lehetőségük kínálkozott a kiállított tárgyak kipróbálására, megkóstolására, tehát a minőség ellenőrzésére. Ezzel a kínálkozó alkalommal éltek a külföldi üzletemberek is, az ő számukra naponta programokat, találkozókat, üzleti megbeszéléseket, tárgyalásokat rendezett a kiállítást szervező Pécs-Expo Kft és a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara. Az egyik ilyen napon mutatkozott be a Földművelésügyi Minisztérium által létrehozott Agrármarketing Centrum, amely a közösségi marketing agrárgazdasági szerepéről tartott fórumot. Előadásain az Európai Unióhoz való csatlakozás feltételrendszeréről, a fogyasztói szokásokat befolyásoló reklámok hatásáról, fontosságáról tájékoztatták a népes hallgatóságot. Ennek a találkozónak az apropóján jó lehetőség nyílt a MÁK számára, hogy a magyar kiállítókkal közvetlenül is nézetet, tapasztalatot cseréljen a hazai piac védelméről, sajátosságairól. A személyes találkozók alkalmával kiderült: a legtöbb cég, vállalkozás már eddig is gondolt a MÁK által szorgalmazott törekvésekre, azaz véleményük szerint szükség lenne a hazai termékek presztizsének visszaállítására, versenyképességének javítására, a magyar áruk propagálására. Jó kezdeményezésnek vélték a magyar eredet jelölésére szolgáló egységes ábra bevezetését, amit szívesen feltüntetnének az általuk gyártott termékek csomagolásán. Nemcsak a saját gazdasági hasznuk nőne azáltal, hogy a fogyasztók Magyarországon gyártott terméket vásárolnának, hanem ez kedvező lenne az ország gazdaságára is, hiszen egyre több magyar munkaerőre lenne szükség. Több hazai cég máris jelezte a MÁK-hoz való csatlakozási szándékát, hiszen meggyőződtek arról, hogy ezek a célok akkor válhatnak valóra, ha közösen összefogunk, hiszen biztos, hogy "Együtt sikerülni fog!"
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|